Διθέσιο ηλεκτρικό ελικόπτερο με 18 έλικες

Καινοτόμο σχέδιο για την κατασκευή προσωπικού ελικοπτέρου αποκάλυψε η γερμανική εταιρεία E-volo, υποστηρίζοντας πως θα αποτελούσε το μέλλον των μεταφορών.

Η εταιρεία ελπίζει να αλλάξει τον τρόπο που ταξιδεύουμε, αντικαθιστώντας τόσο τα αεροπλάνα όσο και τα αυτοκίνητα.

Το Volocopter VC200 χρησιμοποιεί 18 ρότορες, που οι εφευρέτες του ισχυρίζονται πως το κάνουν πιο ασφαλές, πιο απλό και πιο “πράσινο” από τα υπάρχοντα σχέδια.

Το ηλεκτροκίνητο διθέσιο ελικόπτερο βρέθηκε στον αέρα για πρώτη φορά σε μια σειρά τηλεκατευθυνόμενων μη επανδρωμένων πτήσεων στην Καρλσρούη, όπου ανέβηκε σε ύψος περίπου 22 μέτρων.

Όταν ολοκληρωθούν οι δοκιμές, θα μπορεί να πετάξει έως και μία ώρα με μέγιστο βάρος 450 κιλών. Η υπάρχουσα μπαταρία προσφέρει διάρκεια πτήσης από 20 έως 30 λεπτά, αλλά ο μηχανικός Αλεξάντερ Ζόσελ εργάζεται με στόχο να αναπτύξει ένα υβριδικό σύστημα κίνησης που θα παρατείνει τη διάρκεια πτήσης σε πάνω από μία ώρα.

Σύμφωνα με τον Ζόσελ, το σκάφος μπορεί να προσφέρει στους επιβάτες του μία ομαλή και σχετικά αθόρυβη πτήση.

Ο χειρισμός του γίνεται μέσω joystick και είναι αρκετά εύκολος (αντίστοιχος ενός μικρού τηλεκατευθυνόμενου αεροσκάφους), ενώ τα κόστη συντήρησης και λειτουργίας θα είναι χαμηλά. Για λόγους ασφαλείας υπάρχει και αλεξίπτωτο.

Επί της παρούσης, η E-volo σχεδιάζει νέες δοκιμές και επανδρωμένες πτήσεις, με το πρωτότυπο να προορίζεται να χρησιμοποιηθεί ως βάση για άλλα αντίστοιχα αεροσκάφη στα προσεχή έτη. Η εταιρεία χαρακτηρίζει το VC200 ως το “ασφαλέστερο κομμάτι εξοπλισμού αεροπορικών σπορ στον κόσμο”.

Το VC200 περιγράφεται ως σκάφος VTOL (κάθετης απογείωσης/προσγείωσης), ωστόσο τα “εκκεντρικά” χαρακτηριστικά του το ξεχωρίζουν από τις περισσότερες άλλες γνωστές ιπτάμενες μηχανές. Είναι πλήρως ηλεκτροκίνητο, ενώ μεγάλο τμήμα του είναι κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα για να παραμένει το βάρος σε χαμηλά επίπεδα.

Το σχέδιο είναι τόσο ασυνήθιστο, που οι ρυθμιστικές αρχές στη Γερμανία όπου κατασκευάζεται, χρειάστηκε να επινοήσουν μια νέα κατηγορία “αεροσκαφών” για να το εντάξουν και να του δώσουν άδεια πτήσης. Αναμένεται να πιστοποιηθεί για αθλητικές πτήσεις και ο κατασκευαστής του θα το διαθέτει έναντι περίπου 340.000 ευρώ.