Η αυξανόμενη οικειότητα με την τεχνολογία μας μετατρέπει σε cyborgs;…

Καινοτομια

Γράφει η Σοφία Μάρκου… Νομίζετε ότι θα μπορούσατε να ζήσετε χωρίς το κινητό σας τηλέφωνο; Τι γίνεται με το GPS στο αυτοκίνητό σας; Θα μπορούσατε να δουλέψετε χωρίς το smartwatch να σας υπενθυμίζει πόσο συχνά να σηκωθείτε από το γραφείο σας για να διατηρηθείτε υγιείς ή τις πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες της ημέρας, ώστε να ξέρετε πώς να ντυθείτε;

Η εμμονή μας με την τεχνολογία και τις πληροφορίες που παρέχει καθημερινά έχει προχωρήσει πέρα από το σημείο των κινητών τηλεφώνων και smartwatches σε εμφυτευμένες καρδιακές οθόνες και τα Fitbits. Κάποτε οι καταναλωτές ήταν πολύ καχύποπτοι και απρόθυμοι για να αγοράσουν μέσω διαδικτύου χρησιμοποιώντας την πιστωτική τους κάρτα, αλλά τώρα είναι πρόθυμοι να τοποθετήσουν αισθητήρες και άλλες φορητές τεχνολογίες στο σώμα τους. Με τη σειρά τους, οι εταιρείες αξιοποιούν αυτές τις συσκευές για να συλλέξουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα σχετικά με τους πιθανούς πελάτες τους.

Η τελευταία μόδα

Σκεφτείτε το: Μεταφέρετε (και δημιουργείτε) μεγάλα ποσά δεδομένων παντού που πηγαίνετε με φορητές και εμφυτευμένες τεχνολογίες. Αυτό σημαίνει συλλογή δεδομένων 24/7 για τις εταιρείες που κατασκευάζουν αυτές τις συσκευές, γεγονός που με τη σειρά του, τους βοηθά να δημιουργήσουν μια εικόνα 360 μοιρών για τους ασθενείς, τους αθλητές ή τους πελάτες που εξυπηρετούν με τα κατάλληλα προϊόντα, υπηρεσίες και εκστρατείες μάρκετινγκ.

Σύμφωνα με έρευνες της Talend, μιας εταιρείας λογισμικού cloud & big data, το 33% των καταναλωτών διαθέτουν ήδη φορητά είδη όπως το Apple Watch ή έξυπνα ρούχα και άλλο ένα 30% αναμένεται να αγοράσουν εντός των επόμενων τριών ετών. Αυτές είναι πολλές νέες πηγές δεδομένων που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εταιρείες – και μια πληθώρα εταιρειών πληροφορικής μπορεί να χρησιμοποιήσει για να καθορίσει με μεγαλύτερη ακρίβεια τις προτιμήσεις και τις ανάγκες των πελατών της.

Πώς χρησιμοποιούμε τα wearables

Ολοκληρώνοντας τη λίστα των σημερινών πιο συνηθισμένων περιπτώσεων χρήσης για τα wearables, είναι η υγειονομική περίθαλψη (57%), η ιδιωτικότητα (28%) και η ευκολία (20%), συμβάλλοντας στην ταχεία διάδοση και απορρόφηση αυτών των συσκευών.

Η υγειονομική περίθαλψη είναι η κορυφαία χρήση για εμφυτευμένες τεχνολογίες, με την εισαγωγή προηγμένων συσκευών παρακολούθησης όπως η εγκεκριμένη από τη FDA Medtronic και έχει σχεδιαστεί για να εντοπίζει με ακρίβεια τους παθολογικούς καρδιακούς παλμούς. Αυτή η συσκευή εμφυτεύεται ακριβώς κάτω από το δέρμα και επικοινωνεί ασύρματα με την οθόνη κλίνης του ασθενούς, η οποία μεταφέρει τα δεδομένα στο δίκτυο Medtronic CareLink. Μόλις φορτωθούν τα δεδομένα, μπορούν να εκτελεστούν αλγόριθμοι για να προσδιοριστεί εάν ο ασθενής αντιμετωπίζει βραδύτερους από τους μέσους καρδιακούς ρυθμούς, γεγονός που μπορεί να στερήσει τον εγκέφαλο και άλλα όργανα από το να πάρουν αρκετό οξυγόνο. Αυτή η προηγμένη χρήση ενσωματωμένων φορητών και μηχανικής μάθησης βοηθά τους γιατρούς να βρουν απαντήσεις σε ασθενείς με κίνδυνο καρδιακών αρρυθμιών για να διαχειριστούν καλύτερα ένα μεγάλο φάσμα ασθενών.

Εκτός της υγειονομικής περίθαλψης, η δεύτερη μεγαλύτερη χρήση για ενσωματωμένα φορέματα είναι η φυσική ασφάλεια. Αρκετές εταιρείες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν βιοτσίπ για να αντικαταστήσουν τα κλειδιά των καρτών και τους κωδικούς χειροκίνητης εισόδου για τους υπαλλήλους. Για παράδειγμα, η Three Square Market προσέφερε στους εργαζόμενους τέτοια εμφυτεύματα για να ψωνίσουν από την καφετέρια, να ανοίξουν πόρτες, να συνδεθούν με υπολογιστές και να χρησιμοποιήσουν συγκεκριμένα προγράμματα. Περίπου 50 υπάλληλοι υποβλήθηκαν στη διαδικασία, πολλοί από τους οποίους πιστεύουν ότι το τσιπ αξίζει, καθώς συμβάλλει στη διευκόλυνση των καθημερινών διαδικασιών. Αν και αυτό μπορεί να μοιάζει με μια μαζική εισβολή στην ιδιωτική ζωή για πολλούς, για τους άλλους, τα βιοτσίπ είναι απλά ένας τρόπο για να κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη.

Πρέπει να ανησυχείτε για τη συλλογή των πληροφοριών;

Ενώ τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται να δείχνουν ότι οι καταναλωτές εξοικειώνονται με την ψηφιακή εποχή, υπάρχει μεγαλύτερη ευθύνη για τις εταιρείες στο να κατανοούν τους διαφορετικούς τρόπους που απαιτούνται για την προστασία των δεδομένων των πελατών τους.

Σύμφωνα με την έρευνα, το πιο πιθανό σενάριο που θα οδηγούσε τους καταναλωτές να σταματήσουν τη συνεργασία με μια εταιρεία, είναι η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων. Στην πραγματικότητα, το 78% των καταναλωτών θέλουν να είναι βέβαιοι ότι έχουν πλήρη γνώση σε ότι κάνουν οι εταιρείες με τα δεδομένα τους. Όμως, καθώς η εμφυτευμένη και φορητή τεχνολογία γίνεται όλο και πιο κοινή και η τεχνολογία βελτιώνεται, η ανταλλαγή μεταξύ της ιδιωτικής ζωής και της ευκολίας θα αυξάνεται.

Δείτε το μέλλον της επαυξημένης πραγματικότητας, όπου οι εμφυτευμένες επαφές θα σας επιτρέψουν να αλληλεπιδράσετε με τον κόσμο γύρω σας με πρακτικούς τρόπους ή ένα μέλλον με εμφυτευμένα ακουστικά που μεταφράζουν γλώσσες σε πραγματικό χρόνο. Η ευκολία και η εμπειρία, θα σας οδηγήσουν να υιοθετήσετε την τεχνολογία που μπορεί να φορεθεί, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα παραδώσετε οικειοθελώς την ιδιωτική σας ζωή.

Σε ποιο σημείο της υιοθέτησης των νέων τεχνολογιών θα μετατραπούμε σε cyborgs, καθοδηγούμενοι καθημερινά από τις εμφανείς και υποσυνείδητες πληροφορίες που μας τροφοδοτούνται μέσω ενσωματωμένων και εξωτερικών συσκευών; Η ημέρα της ολικής αυτοματοποίησης μπορεί να έχει φτάσει νωρίτερα από ό, τι νομίζετε.

presscode.gr

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

*