Άχρηστα;… Τεχνολογικά Ιδρύματα

Πριν λίγα χρόνια έβαλαν το Α μπροστά από το ΤΕΙ για να το αναβαθμίσουν, αλλά η αναβάθμιση έμεινε μόνο στην ονομασία.Σήμερα μετά το περιβόητο σχέδιο ΑΘΗΝΑ λειτουργούν 14 ΤΕΙ. Σε πολλά από αυτά τα τμήματα εισάγονται φοιτητές με Μ.Ο. βαθμολογίας μικρότερη του 5.

Αυτό πρακτικά μπορεί να σημαίνει ότι σε μερικά βασικά μαθήματα κορμού (πχ Μαθηματικά, Πληροφορική) οι σπουδαστές να εισάγονται με βαθμό μια μονάδα πάνω από το μηδέν (1). Δηλαδή τον “άσσο”.

-Δεν χρειαζόμαστε φοιτητές με άχρηστες γνώσεις σκουπίδια, αλλά δυνατά καταρτισμένα μυαλά για να βοηθήσουν επιτέλους αυτή την χώρα!

Πως λειτουργούν αυτά τα ιδρύματα:
Ένα μεγάλο ποσοστό των ιδρυμάτων λειτουργεί με το ελάχιστο μόνιμο διδακτικό προσωπικό. Απο αυτούς το μεγαλύτερο ποσοστό είναι καθηγητές μεγάλης ηλικίας οι οποίοι δεν έχουν καμία επιστημονική αναγνώριση, (πχ έγκριτα επιστημονικά περιοδικά “journals”, συνέδρια, κτλ) και οι οποίοι το μόνο που κάνουν είναι να περιφέρονται και να επικαλούνται ότι είναι Phd ιδιοφυίες.

Επειδή ο αριθμός αυτών των καθηγητών δεν επαρκεί για να λειτουργούν τα τμήματα, υπάρχουν και οι επιστημονικοί συνεργάτες και τα τελευταία 2 χρόνια οι πανεπιστημιακοί υπότροφοι.

Όλοι αυτοί είναι διδάσκοντες καθηγητές με συμβάσεις ενός έτους και οι οποίοι προσλαμβάνονται με βάσει τα επιστημονικά προσόντα τους.

Εδώ συμβαίνει το εξής παράδοξο. Μια μερίδα από αυτούς έχουν με διαφορά καλύτερα ποιοτικά αλλά και ποσοτικά προσόντα από το μόνιμο διδακτικό προσωπικό. Αυτό είναι που ανεβάζει ώς ένα βαθμό την ποιότητα των ΤΕΙ αλλά δεν είναι αρκετό.

Αυτό το επίκουρο διδακτικό προσωπικό ανανεώνεται κάθε χρόνο και υπάρχει διάχυτη η αίσθηση ότι η επιλογή γίνεται με “κουμάντα”.

Ίσως όποιος ξέρει τον κατάλληλο άνθρωπο βγαίνει μπροστά στην κατάταξη, αφήνοντας πίσω του άλλους καλύτερους. Αυτό έχει ως θλιβερό επακολουθο οι φοιτητές να διδάσκονται κάθε χρόνο από διαφορετικό καθηγητή!

Αποτέλεσμα
Στα ΤΕΙ συσσωρεύονται φοιτητές οι οποίοι στο τέλος θα πάρουν ένα πτυχίο το οποίο δεν έχει καμία εμπορική αξία. Παλιά ίσως κάτι άξιζε στη λογική του ότι η εκάστοτε κυβέρνηση τους διόριζε στο δημόσιο. Τώρα όμως τελείωσαν (σε μεγάλο βαθμό) αυτά, και ο κάθε σπουδαστής θα κληθεί να ψάξει στη αγορά εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, στον οποίο όμως στην καλύτερη περίπτωση θα τον χρησιμοποιήσουν για να ψήνει καφέ!

Σύμπέρασμα
Τα ΤΕΙ πρέπει να εκσυγχρονιστούν. Θα πρέπει να γίνει σοβαρή αξιολόγηση του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, και όσοι δεν κάνουν να πάνε στα σπίτια τους. Υπάρχουν νέοι επιστήμονες με τεράστια προσόντα οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν στην αναμόρφωση των ΤΕΙ.

Δεν χρειαζόμαστε φοιτητές με άχρηστες γνώσεις σκουπίδια, αλλά δυνατά καταρτισμένα μυαλά για να βοηθήσουν επιτέλους αυτή την χώρα!