Αναμόρφωση συμβάσεων στους οδικούς άξονες

Ως μοχλό πίεσης ώστε να φέρει τις κοινοπραξίες διαχείρισης των οδικών αξόνων στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για μια νέα αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης χρησιμοποιεί το υπουργείο Οικονομίας τα αιτήματα των εργολάβων για παράταση της περιόδου κατασκευής.

Η μία μετά την άλλη, οι κοινοπραξίες ζητούν παράταση σχεδόν ενός έτους για την ολοκλήρωση των εργασιών στους οδικούς άξονες, με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη να παραπέμπει το ζήτημα στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών.

Ο κ. Σπίρτζης έχει ήδη παραπέμψει στην Επιτροπή αιτήματα των κοινοπραξιών «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» (τμήμα Μαλιακός – Κλειδί), «Απιον Κλέος» (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) και την προηγούμενη εβδομάδα της Νέας Οδού (Ιόνια Οδός).

Όλα δείχνουν, πως η αναμόρφωση των …αναμορφωμένων (από τον τέως υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη) είναι μονόδρομος. Πρώτον, γιατί όλες οι κοινοπραξίες ζητούν παράταση των εργασιών κατασκευής. Δεύτερον, επειδή κάποιες τράπεζες έχουν (για δεύτερη φορά μετά το 2011) αποχωρήσει από τη χρηματοδότηση. Τρίτον, επειδή η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για μείωση των διοδίων μέσω σχέσης που θα συνδέει το ύψος τους με την κυκλοφορία, ενώ θα λαμβάνεται υπόψη και η περίοδος παραχώρησης.

Επιπλέον όπως οι μηχανικοί υποστηρίζουν η παραπομπή στην Επιτροπή είναι αναγκαστική ώστε να περιοριστούν τα περιθώρια των εργολάβων για διεκδίκηση αποζημιώσεων. Στον προηγούμενο γύρο διαπραγμάτευσης είχαν λάβει αποζημιώσεις περίπου 400.000.000 ευρώ επειδή το δημόσιο καθυστέρησε τις απαλλοτριώσεις, τα αρχαιολογικά καθώς και τη μετατόπιση δημοσίων δικτύων κλπ.