Μεταγραφές: οι πλούσιοι και οι φτωχοί συγγενείς

Ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στα πρωτοσέλιδα του αθλητικού τύπου και των σαιτ, το θέμα που κυριαρχεί ή αν θέλουμε να το πούμε καλύτερα… πουλάει, είναι οι μεταγραφές.

Η κάθε εφημερίδα έχει και έναν παίκτη που είναι προ των πυλών ο οποίος «τσιμπάει σαν κόμπρα» στην επίθεση ή είναι «κέρβερος» στην άμυνα, και άλλα ενδιαφέροντα επίθετα που δεν χρειάζεται να τα αναφέρουμε.

Τι σημαίνει όμως η λέξη μεταγραφές και ποιες είναι οι ερμηνείες που έχει σε εγχώριο επίπεδο; Να δούμε τα πράγματα στο ελληνικό επίπεδο της Super League και να χωρίσουμε την κατάσταση σε τρία διαφορετικά target group:

Οι ισχυροί:

Η λέξη «μεταγραφές για ΠΑΕ σαν τον Ολυμπιακό τον Παναθηναϊκό τον ΠΑΟΚ, αλλά και την επανακάμπτουσα ΑΕΚ» ισούται με: Περισσότερες φανέλες, περισσότερα διαρκείας και περισσότερο κόσμο στα γήπεδα.

Κοινώς, περισσότερο κέρδος. Καθώς στην μοιρασμένη τηλεοπτική πίτα της Super League, όσο καλύτερα πάει μια από τις παραπάνω ΠΑΕ, τόσο πιο «δυνατά» μπορεί να μπει στις διαφημιστική πίτα ώστε να διεκδικήσει και περισσότερα λεφτά, αφού θα παράγει «καλύτερο» προϊών. Επίσης να μην ξεχνάμε και τα λεφτά από την συμμετοχή στους χρυσοφόρους ομίλους του Champions League και του μικρού αδελφού του Europa League.

Οι μεσαίοι:

Είναι οι ομάδες της «μεσαίας τάξης» του πρωταθλήματος , ΠΑΕ όπως ο Ατρόμητος και ο Αστέρας Τρίπολης (και κατά περίσταση δύο-τρεις επαρχιακές ομάδες ακόμη). Για αυτές τις ομάδες η λέξη μεταγραφές -κυρίως- σημαίνει καλό πλασάρισμα στην βαθμολογία του πρωταθλήματος και των πλέι-οφ και ένα καλύτερο και πιο προσοδοφόρο Ευρωπαϊκό Εισιτήριο, αλλά και περισσότερα λεφτά από τον ΟΠΑΠ και γενικότερα.

Οι φτωχοί συγγενείς:

Μιλάμε για ομάδες που κάθε χρόνο παίζουν για την παραμονή τους ή μόλις έχουν ανέβει. Για αυτές, οι μεταγραφές σημαίνουν πρωτίστως παραμονή στη μεγάλη κατηγορία. Άρα ένα καλύτερο τηλεοπτικό συμβόλαιο με τo συνδρομητικό κανάλι των… μεγάλων, σε σχέση με εκείνο της Β΄ κατηγορίας.

Αν δηλαδή βάλουμε τα πράγματα κάτω, η λέξη μεταγραφές έχει το δικό της νόημα για κάθε ομάδα. Ωστόσο, ο στόχος είναι ένας: το κέρδος. Καθώς όσο καλύτερο προϊόν πουλάει μια ΠΑΕ τόσο περισσότερο κέρδος θα έχει, γιατί κάπως έτσι δουλεύει το σύγχρονο και εμπορευματοποιημένο επαγγελματικό ποδόσφαιρο.

Αυτά μόνο στα του ποδοσφαίρου για όλα τα υπόλοιπα υπάρχει η… υπεραξία.

Γράφει ο Βασίλης Ποντικός