Τεχνητή νοημοσύνη μαθαίνει να παίζει Super Mario

Πέρασαν 25 χρόνια από την κυκλοφορία του, όμως οι άνθρωποι εξακολουθούν να πειραματίζονται με το κλασικό παιχνίδι Super Mario. Ιάπωνες θαυμαστές έφτιαξαν παραλλαγή του γνωστού κομματιού των Queen, “Don’t Stop Me Now”, χρησιμοποιώντας ηχητικά εφέ του παιχνιδιού, δείχνοντας πόσο διασκεδαστικοί είναι οι πειραματισμοί σε αυτό.

Ενώ έχει αποδειχθεί εδώ και καιρό ότι οι υπολογιστές μπορούν να μάθουν να παίζουν παιχνίδια, ο διάσημος στο Youtube gamer SethBling, το έφτασε ένα επίπεδο παραπέρα.

Δημιούργησε ένα πρόγραμμα που μαθαίνει μόνο του να παίζει Super Mario World! Όπως θα δείτε στο παραπάνω βίντεο, το πρόγραμμα αποφασίζει ποια κουμπιά να πατήσει βασιζόμενο σε “νευρωνικά δίκτυα”, τα οποία προσαρμόζονται στο στόχο της επίτευξης του καλύτερου σκορ.

Το πρόγραμμα υπολογίζει το πόσο κοντά στο τέλος του επιπέδου φτάνει ο Mario και πόσο γρήγορα. Όταν συναντήσει ένα εμπόδιο, μπορεί να μάθει να το αποφεύγει με άλμα, τροποποιώντας τη διάρκεια και το ύψος του άλματος και ούτω καθεξής. Οι αποφάσεις αυτές αποθηκεύονται ως σημεία αναφοράς που δημιουργούν σε διακλαδώσεις και χρησιμοποιούνται για την ανάλυση και βελτιστοποίηση των επόμενων προσπαθειών.

Μόνο οι διακλαδώσεις με τα καλύτερα αποτελέσματα επιλέγονται για την επόμενη προσπάθεια. Το πρόγραμμα του SethBling, ξεκίνησε μη γνωρίζοντας τίποτα για το παιχνίδι και απέτυχε πολλές φορές μέχρι τελικά να μάθει την καλύτερη δυνατή διαδρομή για το πρώτο επίπεδο.

Αντιλαμβάνεται επίσης το πότε ο Mario πεθαίνει και προσθέτει μια μετάλλαξη, κάνοντας άλμα ή κάτι διαφορετικό στην επόμενη προσπάθεια. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια έκδοση της μηχανής της εξέλιξης, που εφαρμόζει μικρο- ή μάκρο- προσαρμογές μέχρι να περάσει στο επόμενο επίπεδο.

Αν είστε φοιτητής βιολογίας, δείξτε το βίντεο στον καθηγητή σας. Μπορεί να σας περάσει όταν δει μια εκδοχή γονιδιακής επιλογής σε μορφή βιντεοπαιχνιδιού.