Η οδήγηση αυτοκινήτων θα γίνει παράνομη μέχρι το 2030…

Η οικονομία μας θα επηρεαστεί έντονα καθώς εκατομμύρια οδηγοί φορτηγών, ταξί και μηχανών για επίδοση παραγγελιών καθίστανται άνεργοι. Σε αυτή την εποχή των ατελείωτων εφευρέσεων, η σχέση των ανθρώπων με τα αυτοκίνητα εδώ και έναν αιώνα πρόκειται να ανατραπεί μόνιμα. Ο λόγος δεν έχει να κάνει με τους νέους, την Uber ή τις βελτιώσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η οδήγηση πρέπει να γίνει και θα γίνει παράνομη επειδή τώρα έχουμε την τεχνολογία να αποτρέπουμε τα θανατηφόρα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, μία από τις μεγαλύτερες αιτίες πρόωρων θανάτων.

Πάνω από 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι σκοτώνονται σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα κάθε χρόνο. Πέρυσι, πάνω από 275.000 Κινέζοι, 238.000 Ινδοί και 36.000 Αμερικανοί σκοτώθηκαν σε δυστυχήματα που θα μπορούσαν να είχαν αποτραπεί. Καθώς ο Ralph Nader κατέκρινε την αυτοκινητοβιομηχανία εκδίδοντας το βιβλίο Unsafe at Any Speed το 1965, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν βελτιώσει δραστικά την ασφάλεια και την αξιοπιστία των οχημάτων τους. Ζώνες ασφαλείας, αερόσακοι, συστήματα αντιμπλοκαρίσματος τροχών, όπως και η παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών έχουν μειώσει τους θανάτους στην άσφαλτο. Αλλά, μέχρι τώρα, οι κατασκευαστές δεν είχαν μπορέσει να αντιμετωπίσουν τη μοναδική κυριότερη αιτία των θανάτων: το ανθρώπινο λάθος. Τώρα έχουμε την τεχνολογία να σώσουμε εκατομμύρια ζωές, αλλά έχει η κοινωνία τη θέληση να θεσπίσει τη χρήση της τεχνολογίας αυτής;

Τα αυτόνομα αμάξια της Google έχουν διανύσει 1,5 εκατομμύριο χιλιόμετρα σε δρόμους που κυριαρχούνται από αμάξια που οδηγούνται από ανθρώπους. Αντιμετωπίζοντας τις ίδιες πραγματικές συνθήκες όπως εμείς οι κοινοί θνητοί, τα αυτοκίνητα που οδηγούνται μόνα τους αντεπεξήλθαν στη βροχή, το χιονόνερο και το χιόνι. Αυτά τα αμάξια έχουν διασχίσει απόσταση ίση με 40 φορές τον γύρο του κόσμου, χωρίς κανένα πρόβλημα. Τον Ιούλιο, η Google ανέφερε 14 ελαφρά ατυχήματα σε σύνολο, αλλά σε όλες τις περιπτώσεις αποδόθηκαν σε ανθρώπινο λάθος. Σύμφωνα με τα δεδομένα, το ανθρώπινο λάθος είναι υπεύθυνο για το 94% όλων των ατυχημάτων.

Και ανεξάρτητα από την ποσότητα της μόρφωσης ή της πρακτικής εκπαίδευσης, η ανθρώπινη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι δεν βελτιώνεται. Η κατανάλωση αλκοόλ ευθύνεται για το 1/3 των οδικών δυστυχημάτων παγκοσμίως. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα στα τέσσερα ατυχήματα προκαλείται από την ταυτόχρονη χρήση κινητού και τιμονιού (έξι φορές πιο πιθανό να προκαλέσει ατύχημα από όσο η μέθη). Όσο πιο πολλή τεχνολογία βάζουμε σε ανθρώπινα χέρια, τόσο χειρότερη γίνεται η οδήγησή μας. Και, εν αντιθέσει με τα ρομπότ, οι άνθρωποι χρειάζονται ξεκούραση.

Τα αυτόνομα αμάξια δεν οδηγούν μεθυσμένα ή αφηρημένα και δεν τα παίρνει ο ύπνος στο τιμόνι. Τα αυτοκίνητα που μετακινούνται μόνα τους είναι καλωδιωμένα με κάμερες, υπέρυθρους αισθητήρες, δικτυωμένους χάρτες και με λογισμικό που τους δίνει τη δυνατότητα να αποφύγουν κινδύνους με ακρίβεια που οι άνθρωποι δεν μπορούν. Μπορούν να φρενάρουν και να στρίβουν πιο γρήγορα, και να αναμένουν αλλαγές στην κατάσταση του δρόμου που δεν τις αντιλαμβάνεται το ανθρώπινο μάτι (όπως εμπόδια που βρίσκονται πέραν του εύρους των φώτων πορείας). Τα ρομπότ είναι επίσης πιο ικανά να επικοινωνήσουν πιο αποτελεσματικά μεταξύ τους από όσο εμείς οι άνθρωποι. Φανταστείτε το Waze για τα ρομποτικά οχήματα: λογισμικό που καθοδηγεί εκατομμύρια οδηγούς με την καλύτερη δυνατή ταχύτητα, μειώνοντας το μποτιλιάρισμα και τη διάρκεια των διαδρομών, και αφαιρώντας την ανάγκη για ανάγκη για ακριβές εργασίες επέκτασης του δρόμου.

Ο Elon Musk είπε: «Οι άνθρωποι μπορεί να απαγορεύσουν την οδήγηση αυτοκινήτων επειδή είναι πολύ επικίνδυνη». Με δύο δισεκατομμύρια οχήματα στους δρόμους, μια πλήρη μετάβαση στα αυτόνομα οχήματα θα πάρει δύο δεκαετίες. Αλλά, σύμφωνα με το Κέντρο Μεταφορών του Ένο, ακόμα και μια μερική εισχώρηση των οχημάτων αυτών στην κυκλοφορία θα σώσει 21.000 ζωές τον χρόνο μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρέπει να εργαστούμε για την απαγόρευση της οδήγησης από ανθρώπους μέχρι το 2030 σαν να εξαρτόμαστε από αυτή, γιατί οι ζωές 18 εκατομμυρίων ανθρώπων πράγματι τη χρειάζονται.

wired.co.uk