Ορθοπεταλιές στο μέλλον…

Το 1818 ο βαρόνος Karl von Drais του Μπάτεν της Γερμανίας, κατοχύρωσε το σχέδιο μιας δίκυκλης “τρεχούμενης μηχανής” ή “Laufmaschine” στα Γερμανικά.

Αποτελείτο από δύο τροχούς σε ευθεία κάτω από το κάθισμα και το τιμόνι, ενώ για να κινηθεί χρειαζόταν την ώθηση των ποδιών του αναβάτη.  Είχε εφεύρει το ποδήλατο.

Το ποδήλατο δημιουργήθηκε από αναγκαιότητα, αφού ο βαρόνος κατασκευαστής του έψαχνε υποκατάστατο μέσο μεταφοράς, εξαιτίας των θανάτων των αλόγων από πείνα μετά την ηφαιστειακή έκρηξη στο Όρος Tambora τον χειμώνα του 1815.

Η εφεύρεση δεν άργησε να εμπνεύσει και άλλους κατασκευαστές στην Αγγλία και στην Γαλλία, οι οποίοι δημιούργησαν τα δικά τους δίκυκλα μεταφορικά μέσα που τα ονόμασαν velocipedes.

Η κατασκευή αυτή αν και είχε μεγάλη επιτυχία, περιορίστηκε από κανονισμούς σε αρκετές πόλεις, αφού λόγο των ανισόπεδων δρόμων οι αναβάτες συχνά χρησιμοποιούσαν το πεζοδρόμιο για να κινηθούν, αποτελώντας κίνδυνο για τους πεζούς.

Είναι άγνωστο το ποιός πρόσθεσε τις μανιβέλες και τα πετάλια στην μπροστινή ρόδα, αλλά ήταν μια καινοτομία που απέδειξε ότι ένα δίκυκλο όχημα μπορούσε να έχει αυτόνομη ισορροπία.

Όταν οι αναβάτες ξεπέρασαν τον φόβο αυτής της κατασκευής, θέλησαν να κινηθούν πλέον με μεγαλύτερη ταχύτητα και ο απλούστερος τρόπος για να γίνει αυτό ήταν να αυξηθεί η διάμετρος της μπροστινής ρόδας  με την προσθήκη ακτινών.

Αυτό εκτός από άβολο ήταν και επικίνδυνο, έτσι το 1880 εφευρέθηκε η αλυσίδα που μετέφερε τα πετάλια σε τρίτο ανεξάρτητο άξονα.

Το 1885 ο John Starley έφτιαξε  το πρώτο ποδήλατο με αλυσίδα που συνέδεε τα πετάλια και με τις δύο ρόδες οι οποίες είχαν παρόμοιο μέγεθος.

Μέχρι τις αρχές του 1890, οι κατασκευαστές ποδηλάτων πρόσθεσαν λάστιχα από καουτσούκ, δημιουργώντας έτσι την βασική μορφή του ποδηλάτου για τον επόμενο αιώνα και μετέπειτα.

Κάπως έτσι φτάσαμε στο 2015, μετά από δύο αιώνες πνευματικής και τεχνολογικής εξέλιξης να αναμένουμε μια καινούρια αναβάθμιση του ποδηλάτου.

Τα τελευταία χρόνια δημιουργήθηκαν τα ηλεκτρικά ποδήλατα, που όμως στην ουσία μετατρέπουν το ποδήλατο σε μοτοσικλέτα και κοστίζουν όμως ανάλογα.

Η έρευνα για την δημιουργία νέων μέσων μεταφοράς και εφαρμογών (app) με σκοπό την βελτίωση των τρόπων μετακίνησης, προσπερνάει ένα μεταφορικό μέσο το οποίο απλά δεν το λαμβάνουμε υπ όψιν επειδή υπάρχει ήδη.

Αυτό το απλό και αποτελεσματικό όχημα έρχεται να το ενισχύσει το Smart Halo. Αυτή η συσκευή εφαρμόζει στο τιμόνι οποιουδήποτε ποδηλάτου και συνδέεται με το smartphone, λειτουργώντας έτσι ως οπτικός οδηγός πλοήγησης με πλήρη σηματοδότηση από στροφή σε στροφή.

Προφανώς υπάρχουν διάφοροι τρόποι που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το smartphone μας για να πλοηγηθούμε σε ένα ταξίδι με το ποδήλατο, αλλά αυτοί οι τρόποι  έχουν την προοπτική να είναι πολύ επικίνδυνοι για τον αναβάτη.

Αυτό που κάνει η συσκευή smart halo είναι να συνδέεται μέσο bluetooth με την εφαρμογή στο smartphone και να προβάλλει μία απλή πράσινη γραμμή φωτός που υποδεικνύει την βέλτιστη κατεύθυνση για να φτάσετε στον προορισμό σας.

Έτσι επιτρέπει να κρατήσετε το κινητό σας στην τσέπη σας ενώ ακολουθείτε τις χρωματικές κωδικοποιημένες οδηγίες πλοήγησης στη συσκευή. Απλά εισάγετε τον προορισμό σας στην εφαρμογή που είναι συνδεδεμένη με την συσκευή και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το smart halo.

Όταν είστε έτοιμοι να στρίψετε, το σήμα μεταδίδει πράσινες και λευκές ενδείξεις και αν βρίσκεστε σε λάθος κατεύθυνση, αναβοσβήνει κόκκινη ένδειξη. Επίσης άλλη μία φωτεινή ένδειξη σας ειδοποιεί όταν έχετε μία κλήση στο κινητό.

Εκτός από οπτικός οδηγός, η εφαρμογή στο smartphone παρέχει στατιστικά ποδηλασίας όπως η απόσταση που διανύθηκε, η μέση ταχύτητα και οι θερμίδες που καίγονται.

Κάθε φορά που βρίσκεστε μακριά από το εξοπλισμένο με smart halo ποδήλατο σας, μπορείτε να το εντοπίσετε στο χάρτη μέσο της εφαρμογής. Η συσκευή είναι ανθεκτική στις καιρικές συνθήκες και έχει συναγερμό σε περίπτωση που κλέφτες επιχειρήσουν να την αφαιρέσουν από το ποδήλατο.

Τέλος η συσκευή έχει έναν προβολέα μπροστά, που ανάβει αυτόματα καθώς μπορεί να ανιχνεύσει αν οδηγείτε στο σκοτάδι. Όταν σταματήσει το ποδήλατο και κατεβείτε, το φώς σβήνει από μόνο του.

Το smart halo πωλείται στα 149 δολάρια και οι κατασκευαστές της ισχυρίζονται ότι η μπαταρία διαρκεί έως τρείς εβδομάδες.