Πετωντας με το «Messerschmitt Me 262»! Το θρυλικό αεριωθούμενο πάλι στον αέρα…

Το Messerschmitt Me 262 ήταν το πρώτο μαχητικό επιχειρησιακό (μονοθέσιο) αεριωθούμενο αεροσκάφος που κατασκευάστηκε παγκόσμια. Εφοδιασμένο με 2 κινητήρες jet μπήκε σε παραγωγή στη Γερμανία για λογαριασμό της Deutsche Luftwaffe (Πολεμική Αεροπορία της Γερμανίας) το 1941 και πρωτοπέταξε σε δοκιμαστική πτήση στις 18 Ιουλίου 1942.

Τα σχέδια των Γερμανών για αυτού του είδους τα αεροσκάφη χρονολογούνται πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν τον Απρίλιο του 1939 προσχεδιάστηκε το Messerschmitt Me 262από την ομάδα του Γερμανού καθηγητή Willy Messerschmitt σχεδιαστή και κατασκευαστή αεροσκαφών.

Πολλά κατασκευαστικά προβλήματα και ειδικότερα προβλήματα στη παραγωγή κινητήρων jet, καθυστέρησαν την επιχειρησιακή του ετοιμότητα μέχρι το 1944. Αρχικά είχαν επιλεχθεί οι κινητήρες jet BMW 003, αλλά αντικαταστάθηκαν με τους συμβατικούς Junkers Jumo 210, ούτως ώστε να πετάξει δοκιμαστικά το πρωτότυπο Me 262 V1 στις 18 Απριλίου 1941. Αργότερα στις 18 Ιουλίου 1942, ήταν έτοιμο και πέταξε για πρώτη φορά σαν κανονικό jet το πρωτότυπο Me 262 V3 με πιλότο τον Fritz Wendel και κινητήρες jet Junkers Jumo 003. Οι κινητήρες jet BMW 003 κρίθηκαν τελικά αναξιόπιστοι και αντικαταστάθηκαν τελικά στα τελευταία πρωτότυπα και στα αεροσκάφη παραγωγής, από τους νέους jet Junkers Jumo 004. Η ζωή του κινητήρα Junkers Jumo 004 δεν ξεπερνούσε τις 25 ώρες λειτουργίας και δεν ήταν λίγες φορές που αυτά τα αεροσκάφη επέστρεφαν στη βάση τους με έναν μόνο κινητήρα. Τα Messerschmitt Me 262 είχαν 60-90 λεπτά επιχειρησιακή ώρα πτήσης.

Από τον Απρίλιο του 1944 άρχισε η εκπαίδευση των πιλότων και στις 26 Ιουλίου 1944 ένα Messerschmitt Me 262 με πιλότο τον Alfred Schreiber ενεπλάκη σε αερομαχία και προξένησε ζημιές σε ένα Mosquito της RAF. Ήταν η πρώτη νίκη πολεμικού αεροσκάφους jet στην ιστορία. Στα τέλη του 1944, η μονάδα Jagdgeschwader 7 έγινε η πρώτη μονάδα τηςLuftwaffe που οι πιλότοι της πέταξαν με επιτυχία αυτά τα αεροσκάφη. Στις 18 Μαρτίου 1945, 37 Messerschmitt Me 262 της μονάδας Jagdgeschwader 7, οπλισμένα το καθένα με 4 με πολυβόλα MK-108 (30mm), αναχαίτισαν τεράστια συμμαχική δύναμη από 1.221 βομβαρδιστικά και 632 μαχητικά συνοδείας. Κατέρριψαν 12 βομβαρδιστικά και 1 μαχητικό, ενώ χάθηκαν στη μάχη 3 Messerschmitt Me 262.

Αν και με αρκετά προβλήματα το Messerschmitt Me 262 έγραψε ιστορία και άνοιξε το δρόμο στα παντός είδους πολεμικά αεροσκάφη jet. Με τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 900 km/h, αποτέλεσε επανάσταση στην τακτική του πολέμου των αιθέρων.

Στη φωτογραφία φαίνεται ένα Messerschmitt Me 262 έκδοση Α, το οποίο βρίσκεται στο Εθνικό Μουσείο της USAF. (Πηγή: National Museum of the U.S. Air Force).

Τον Ιανουάριο του 2003, μια αμερικανική εταιρεία με το όνομα «πρόγραμμα Me 262″ , που εδρεύει στο Έβερετ της, Ουάσιγκτον, ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πτητικές δοκιμές έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η παράδοση τα σχεδόν ακριβή αντίγραφα πολλών εκδοχών του Me 262 εκ των οποίων τουλάχιστον δύο Β-1c διθέσιο, ένα Α- 1c μονοθέσια και δύο «κάμπριο», κάτι ανάμεσα του Α-1c και του Β-1c, σύμφωνα με το warhistoryonline.

Όλα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες General Electric J85 με πρόσθετα συστήματα ασφαλείας, όπως αναβαθμισμένα φρένα και να ενισχυθεί το σύστημα προσγείωσης. Το επίθεμα «c»  αναφέρεται για τους νους J85 κινητήρες  παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος και έχει την έγκριση του Ιδρύματος Messerschmitt στη Γερμανία.(βιντεο)