Πώς τα μικροεργοστάσια αποκεντρώνουν την παραγωγή…

Οι άνθρωποι παράγουν έναν ασύλληπτο αριθμό πραγμάτων κάθε χρόνο –έχετε ποτέ αναρωτηθεί πώς το κάνουμε αυτό;

Τα τελευταία 100 (ή και παραπάνω) χρόνια, όλα σχετίζονται με τις οικονομίες βάσει αντισταθμισμάτων. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να φτιάξετε πολλά αντίγραφα ενός πράγματος, γιατί όσο περισσότερα φτιάχνετε τόσο τα σταθερά έξοδά σας διασκορπίζονται. Αυτό μειώνει το κόστος κάθε μονάδας, από λάμπες μέχρι και τα iPhones. Εδώ είναι το πρόβλημα. Είναι ακριβό να φτιάξει κανείς μια μεγάλη γραμμή παραγωγής. Οπότε, πώς ξέρετε εξ αρχής τι να φτιάξετε;

Συχνά, προκύπτει από μια λελογισμένη υπόθεση βάσει των πρωτότυπων σχεδίων και περιορισμένη ανατροφοδότηση, αλλά δεν ξέρετε πραγματικά μέχρι να αποπειραθείτε να πουλήσετε ένα προϊόν –και από αυτό το σημείο και πέρα, είστε αφοσιωμένοι σε αυτό, και στην επιτυχία και στην αποτυχία.

Ο Jay Rogers της Local Motors θέλει να ανατρέψει την κοινή λογική. Οι παραγωγοί πρέπει να δουν τόνους από πιθανές καλές ιδέες και μετά να τις εξετάσουν για να δουν αν οι άνθρωποι πραγματικά θέλουν αυτό που φτιάχνουν πριν πάνε σε ευρεία κλίμακα παραγωγής. Και ο Rogers πιστεύει ότι τα μικροεργοστάσια είναι ο τρόπος για να επιτευχθεί αυτό.

Η Local Motors, η εταιρεία που ίδρυσε ο Rogers, είναι πλατφόρμα που λειτουργεί συλλογικά και σχετίζεται με τη σχεδίαση, την πρωτοτυπία και την κατασκευή εξαρτημάτων –αληθινά αντικείμενα που μπορείτε να αγγίξετε ή να οδηγήσετε. Αυτό καθίσταται δυνατόν με τη δημιουργία ενός μικροεργοστασίου, που μπορεί να επιτύχει μια πολύ μικρότερη κλίμακα παραγωγής από όση οι παραδοσιακοί κατασκευαστές και επιτρέπει γρήγορη δημιουργία πρωτοτύπων και αυθόρμητο, επαναλαμβανόμενο σχεδιασμό.

Μια γιγάντια εταιρεία παραγωγής, όπως η GE, λέει ο Rogers, είναι εξαιρετική στη δημιουργία ενός κομματιού ή ενός εκατομμυρίου κομματιών από κάτι –αλλά δεν μπορεί να φτιάξει 1000 κομμάτια ενός πράγματος. Αυτή είναι η κλίμακα στην οποία τα μικροεργοστάσια μπορούν να απαντήσουν στην ερώτηση: «Πρέπει να φτιάξουμε αυτό το προϊόν;» Η προσδοκία είναι ότι περισσότερες σπουδαίες ιδέες θα βρουν την υποστήριξη που αξίζουν, και ότι θα μειωθούν οι όχι και τόσο επιτυχημένες ιδέες που φτάνουν στο στάδιο της ευρείας παραγωγής.

«Το μικροεργοστάσιό μας είναι ικανό να φτιάξει πράγματα 5 φορές πιο γρήγορα και με 100 φορές λιγότερο κεφάλαιο από οτιδήποτε άλλο σε αυτή τη βιομηχανία που δημιουργεί αυτά τα είδη περίπλοκων κυβερνομηχανικών συσκευών», λέει ο Rogers. «Έχουμε μια ομάδα σχεδιασμού και ανάπτυξης∙ έχουμε έναν όροφο παραγωγής ή δημιουργίας∙ επιπλέον, έχουμε και ένα μαγαζί. Σχεδιάζουμε, δημιουργούμε και πουλάμε».

Ποιος αποφασίζει ποια σχέδια πρέπει να προχωρήσουν ή σε ποια κατεύθυνση πρέπει να γίνουν τυχόν προσαρμογές; Εσείς. Η παροχή ιδεών και χρηματοδότησης από το κοινό έχει δώσει την ώθηση για τα πιο επιτυχημένα σχέδια της Local Motors, από τα οποία το πιο γνωστό είναι ίσως ένα τρισδιάστατα τυπωμένο αμάξι που ονομάζεται Strati. Η ομάδα εκτύπωσε το πρώτο Strati μέσα σε έξι μέρες μπροστά σε κοινό στη Διεθνή Επίδειξη Κατασκευαστικής Τεχνολογίας του 2014.

Τώρα σχεδιάζουν ένα διαθέσιμο στο εμπόριο τρισδιάστατα εκτυπωμένο όχημα.

Ο νικητής ενός διαγωνισμού σχεδιασμού τροφοδοτούμενου από το κοινό –το LM3D Swim- θα βασίζεται εξ ολοκλήρου στον ηλεκτρισμό, με το 75% των εξαρτημάτων του να είναι τρισδιάστατα εκτυπωμένα (συμπεριλαμβανομένων και των σασί) και θα πωληθεί για το εκτιμώμενο ποσό των 53.000 δολαρίων. Και βέβαια, αν είναι τρισδιάστατα τυπωμένο –θα είναι και εύκολο στην προσαρμογή (πέρα από το χρώμα και τα αξεσουάρ). Ενώ το σχέδιο του αμαξιού είναι το ίδιο, ο χρήστης μπορεί να το προσαρμόσει τόσο σε σημείο που ίσως να μοιάζει εντελώς διαφορετικό στο τέλος.

Το τωρινό σχέδιο είναι να προσφερθούν προπωλήσεις στο δεύτερο τέταρτο του 2016 και πιθανές λιανικές πωλήσεις του αυτοκινήτου στο τέλος του έτους, με την προϋπόθεση ότι το αμάξι θα περάσει από ελέγχους. (Και αν θέλατε να δείτε πώς ένα αμάξι εκτυπώνεται τρισδιάστατα, δείτε το βίντεο από κάτω).

Η Local Motors λειτουργεί τρία μικροεργοστάσια στις Ηνωμένες Πολιτείες, σχεδιάζει να ανοίξει άλλο ένα στο Βερολίνο, και ελπίζει να ανοίξει 100 μικροεργοστάσια παγκοσμίως στα επόμενα 10 χρόνια. Συνεργάζεται και με άλλους για να προωθήσει την ιδέα της. Η First Build –μια συνεργασία μεταξύ ενός κοινού χρηματοδοτών, της General Electric, του Πανεπιστημίου του Louisville και της Local Motors- επικεντρώνεται μεταξύ άλλων στο σχεδιασμό συσκευών.

Εκμεταλλευόμενοι τις δυνάμεις των μικροεργοστασίων και του κοινού, ίσως μπορέσουμε να αυξήσουμε την ταχύτητα και το εύρος των καινοτομιών στην παραγωγή. Αντί να επενδύουμε την ενέργειά μας σε μερικές μόνο ιδέες, μπορεί να δοκιμάσουμε τελικά εκατοντάδες ή και περισσότερες. Και μέσα στην όλη διαδικασία, ποιος ξέρει τι ευφυή σχέδια μπορεί να βρούμε;

«Η γενναία, βασισμένη στον Kurzweil πρόβλεψή μου είναι ότι θα φτιάξουμε ιπτάμενα αμάξια», λέει ο Rogers. «Θα φτιάξουμε τις μηχανές τηλεπικοινωνιακών μεταφορών που δεν έχουν ακόμα εμφανιστεί γιατί επιτρέπουμε στους ονειροπόλους που σκέφτονται να κάνουν πραγματικότητα αυτά τα σχέδια να έχουν τον χώρο τους … και να τα ζωντανέψουν».

Το μέλλον των κατασκευών είναι λαμπρό –και ίσως όλοι μας θα διαδραματίσουμε ένα ρόλο σε αυτό.

singularityhub.com