Η τεχνολογία θα κάνει τη μάθηση απολαυστική σαν βιντεοπαιχνίδι…

Του Peter Diamandis*… Ο τρόπος με τον οποίο μαθαίνουμε σήμερα είναι απλά λάθος.

Η μάθηση πρέπει να είναι λιγότερο παπαγαλία και περισσότερο παιχνίδι… Σαν τα Angry Birds!

Οι μισοί από όσους εγκαταλείπουν το σχολείο αναφέρουν την βαρεμάρα ως βασικό λόγο της αποχώρησής τους.

Αυτή η δημοσίευση σχετίζεται με τον λόγο για τον οποίο το μέλλον της εκπαίδευσης θα σημαίνει πλήρη ανατροπή του τωρινού προτύπου, και τον τρόπο με τον οποίο βασικές προοδευτικές τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η εικονική πραγματικότητα και η μετατροπή της μάθησης σε παιχνίδι, πρόκειται να οδηγήσουν σε μια επανάσταση στην εκπαίδευση.

Από το Α στα Angry Birds

Στο παραδοσιακό εκπαιδευτικό σύστημα, αρχίζετε από το Α, και κάθε φορά που κάνετε κάποιο λάθος, ο βαθμός σας πέφτει κι άλλο.

Στον κόσμο των παιχνιδιών, ισχύει το αντίθετο.

Ξεκινάτε από το μηδέν, και κάθε φορά που σκέφτεστε κάτι σωστό, ο βαθμός σας αυξάνεται ολοένα και περισσότερο.

Αντιστρέφει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουμε, και είναι εθιστικά διασκεδαστικό.

Πόσο εθιστικό;

Πάνω από 155 εκατομμύρια Αμερικανοί παίζουν βιντεοπαιχνίδια, και περνούν περίπου 3 δισεκατομμύρια ώρες την εβδομάδα απορροφημένοι σε ένα παιχνίδι.

Σκεφτείτε επίσης τι κάνετε όταν παίζετε ένα βιντεοπαιχνίδι:

  • Παρατηρείτε ένα πρόβλημα
  • Δημιουργείτε μια θεωρία
  • Εξετάζετε αυτή τη θεωρία
  • Τελικά διδάσκεστε από την άμεση ανατροφοδότηση και ξαναδοκιμάζετε.

Είναι η επιστημονική μέθοδος.

Πρέπει να κάνουμε τα παιδιά μας να εθιστούν στη μάθηση τόσο όσο εθίζονται με τα βιντεοπαιχνίδια.

Μια στρατηγική είναι να κάνουμε την μάθηση παιχνίδι.

FoldIt: Ένα εξαιρετικό παράδειγμα μετατροπής της μάθησης σε παιχνίδι

Ένα πειστικό παράδειγμα του συνδυασμού των παιχνιδιών με τη μάθηση είναι μια εφαρμογή που λέγεται FoldIt.

Οι πρωτεΐνες αποτελούν τα βασικά δομικά στοιχεία των κυττάρων σας. Για πολλά χρόνια, η πρόβλεψη του τρόπου με τον οποίο πτυχώνεται μια πρωτεΐνη ήταν ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα. Μια ομάδα μεταπτυχιακών φοιτητών έθεσε το εξής ερώτημα: «Είναι η ικανότητα του ανθρώπου να προβλέπει την πτύχωση μιας πρωτεΐνης καλύτερη από του υπολογιστή;»

Το 2008, δημιούργησαν ένα παιχνίδι που ονομάζεται FoldIt, στο οποίο ένας χρήστης έχει την ψηφιακή απεικόνιση μιας πρωτεΐνης και έπειτα αρχίζει να διαμορφώνει και να πτυχώνει την πρωτεΐνη στην οθόνη.

Όσο χαμηλότερη είναι η πίεση σε αυτό το πρωτεϊνικό μόριο, τόσο μεγαλύτερος ο βαθμός.

Πάνω από 240.000 χρήστες γράφτηκαν για να παίξουν.

Και όμως, αποδείχτηκε ότι οι άνθρωποι μπορούν να πτυχώνουν καλύτερα τις πρωτεΐνες από τους αλγορίθμους –και, μάλιστα, μια γυναίκα, η οποία την ημέρα δούλευε γραμματέας σε μια κλινική αποκατάστασης, γινόταν το βράδυ η καλύτερη παγκοσμίως στην πτύχωση πρωτεϊνών.

Τα παιχνίδια υπερέχουν των διδακτικών βιβλίων από κάθε άποψη. Οι πιλότοι και οι χειρουργοί που εκπαιδεύονται με βιντεοπαιχνίδια και εξομοιωτές έχουν καλύτερες αποδόσεις από αυτούς που δεν εκπαιδεύονται με αυτούς τους τρόπους. Τα προσαρμοσμένα παιχνίδια διδάσκουν τη δημιουργικότητα και την καινοτομία. Οι ώρες που αφιερώνονται στα βιντεοπαιχνίδια συνδέονται με αυξημένη εκτελεστική λειτουργία στα παιδιά. Και ούτω καθ’ εξής.

Οπότε, πού οδηγούν όλα αυτά;

Το μέλλον της εκπαίδευσης – Εξατομικευμένο, τέλειο, και δωρεάν (χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη και την εικονική πραγματικότητα)

Αυτή τη στιγμή, διαδικτυακές πλατφόρμες όπως οι Khan Academy και Coursera έχουν φτιάξει μια πληθώρα εκπαιδευτικών πόρων που είναι διαθέσιμοι δωρεάν και όποτε απαιτούνται, ώστε μπορείτε να επιλέγετε τι μαθαίνετε και με ποια ταχύτητα.

Η Khan Academy έχει προσφέρει πάνω από 300 εκατομμύρια μαθήματα από τότε που άρχισε το 2006, περιλαμβάνει 5.000 δωρεάν διδακτικά βίντεο σε 65 γλώσσες, και επιτρέπει στους χρήστες να διεκπεραιώνουν 4 εκατομμύρια ασκήσεις κάθε μέρα –απλά εκπληκτικό.

Το 2011, ο καθηγητής του Stanford Andrew Ng αποφάσισε να βάλει το μάθημα εκμάθησης μηχανών δωρεάν στο διαδίκτυο, πιστεύοντας ότι μερικοί περίπου άνθρωποι θα συμμετείχαν, μαζί με τους φοιτητές του. Σε μερικές μέρες, 100.000 άνθρωποι γράφτηκαν για να συμμετάσχουν στο μάθημα.

Ήδη βλέπουμε ότι η τεχνολογία εκδημοκρατίζει την πρόσβαση στην εκπαίδευση –αλλά, σύντομα, η ίδια η εκπαίδευση θα γίνει ακόμα ισχυρότερη με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης και της ενισχυμένης πραγματικότητας.

Στο άμεσο μέλλον, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορεί να εξατομικεύει τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες σε κάθε μαθητή.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει απεριόριστη πρόσβαση σε πληροφορίες και θα τις προσφέρει σε κάθε μαθητή με συναρπαστικό, διασκεδαστικό τρόπο.

Αυτό το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης θα είναι δωρεάν διαθέσιμο σε όλους (σαν το Google), και η ποιότητα της εκπαίδευσης θα είναι υψηλότερη από αυτή στην οποία μπορούν να έχουν πρόσβαση μόνο οι πλουσιότεροι πληθυσμοί.

Έπειτα, αν προστεθούν η υψηλή ανάλυση και οι ρεαλιστικότατες εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας, τότε τα παιδιά σας θα καταβροχθίζουν γνώσεις.

Για παράδειγμα, αντί να διαβάζουν για τον Ιούλιο Καίσαρα σε ένα διδακτικό βιβλίο ιστορίας, τα παιδιά θα βάζουν τα ακουστικά εικονικής πραγματικότητας, και ένα ομοίωμα του Ιουλίου Καίσαρα κατευθυνόμενο από σύστημα τεχνητής νοημοσύνης θα τους αφηγείται την ιστορία του καθώς περπατάνε σε μια ψηφιακή προσομοίωση του Κολοσσαίου.

Αντί να προσπαθούν να μάθουν τη θεωρία της σχετικότητας μέσω ενός βιβλίου φυσικής, οι μαθητές θα μπορούν να «πετάνε» σε ένα εικονικό διαστημόπλοιο μαζί με τον Αϊνστάιν που τους εξηγεί άμεσα τα θεωρητικά πειράματά του.

Οδηγούμαστε σε ένα μέλλον όπου η εκπαίδευση είναι πολύ καλύτερη, πολύ ισχυρότερη και ευρύτερα διαθέσιμη από όσο μπορούμε να φανταστούμε.

Ένα μέλλον στο οποίο το φτωχότερο παιδί στη Γη και το πλουσιότερο παιδί έχουν πρόσβαση στις ίδιες ευκαιρίες, πολύ περισσότερες και μεγαλύτερες από αυτές που έχουμε σήμερα.

*Ο Peter Diamandis θεωρείται από το Fortune Magazine ως ένας από τους 50 σπουδαιότερους ηγέτες παγκοσμίως και έχει πολύπλευρη δραστηριότητα όχι μόνο στη βιολογία και την τεχνολογία, αλλά στην κατασκευή διαστημοπλοίων με υλικά διαθέσιμα στο εμπόριο. Είναι συνιδρυτής και αρχηγός του Singularity University.
singularityhub.com