Οι τσουτσουνιές των κκ Μπαλτα και Φαμπρ…

Γιωργος Παπαδοπουλος Τετραδης…Το προβλημα με τον νεο διευθυντη του Φεστιβαλ Αθηνων δεν ειναι οι τσουτσουνες του Φαμπρ στις παραστασεις των εργων του, οπως καποιοι επιτηδιοι θα θελησουν να αναδειξουν, για να δειξουν οτι ταχα οσοι αντιδρουν με την προσληψη του ειναι πουριτανοι και οπισθοδρομικοι Ελληνες. Ελληνικοι θιασοι ανεβαζουν κατα καιρους εργα με γυμνους ηθοποιους και δεν ενοχληθηκε ποτε κανεις απο το κοινο και τους κριτικους, εκτος απο διαφορα κουτσομπολιστικα περιοδικα, που εμφανιζουν το θεμα μπας και πουλησουν κανενα φυλλαρακι απο την κλειδαροτρυπα.

Το προβλημα ειναι, οτι το Φεστιβαλ εχει δημιουργηθει και εχει για σκοπο την αναδειξη στον εξω κοσμο, αλλα και στον μεσα κοσμο, της ελληνικης αρχαιας και νεας σκηνικης Τεχνης, καθε μορφης, και ταυτοχρονα την παρουσιαση καθε αξιολογου ξενου σκηνικου εργου, ειτε προκειται για θεατρο ειτε για μουσικη, ειτε για αλλες δημιουργιες, τις οποιες ακομα δεν εχει καταφερει να αναδειξει αρκετα καμμία διοικηση, οπως οι εικαστικες τεχνες και οι performanses.

Μ αυτα τα κριτηρια, και με βεβαιωμενη την υπαρξη αρκετων Ελληνων ταλαντουχων διανοουμενων στο χωρο της Τεχνης, με την ευρεια εννοια, ειναι τουλαχιστον απαραδεκτο να επικρατει ο ευρωλιγουρισμος των Συριζαιων της εξουσιας, που θεωρουν οτι ΜΟΝΟΣ αξιολογος σταθμος της ανθρωποτητας ειναι η Αναγεννηση και η γαλλικη επανασταση, και ο,τιδηποτε ελληνικο ειναι για τα μπαζα, εκτος απο τα συνδικαλιστικα δικαιωματα της κρατικοδιαιτης υπαρξης τους και της αντιστοιχης πελατειας τους! Γιατι αυτη ειναι η μονη μορφωση τους.

Ενομισαν, λοιπον, οι αμορφωτοι, με πρωτον τον υπουργο και τον πρωθυπουργο, που, οπως εγραψε και μια αξιολογη συναδερφος, εχουν δει το θεατρο της Επιδαυρου μονο απο την ταβερνα στο Λυγουριο, οτι αφου στο Φεστιβαλ θα συμμετασχουν τα τρια κρατικα θεατρα εχουν καθαρισει απο αντιδρασεις !!!

Στο χωριο μου λενε, οτι με κλανιες δεν βαφονται αυγα. Και λεφτα για Φεστιβαλ πολυ υψηλων προδιαγραφων δεν υπαρχουν. Καποτε απολαυσαμε τις μεγαλυτερες ορχηστρες, τους μεγαλυτερους σολιστ και μαεστρους και τα μεγαλυτερα ονοματα της ελληνικης και ξενης σκηνης στο Ηρωδειο και την Επιδαυρο, τις Μυκηνες, την Κρητη, τη Θεσσαλινικη και οπου αλλού ειχε την τυχη ο λαος να ερθει σε επαφη μ αυτον το θεσμο. Καποτε.

Οχι μονο γιατι υπηρχαν λεφτα, αλλα και γιατι υπηρχαν ψυχες εμπνευσμενες και ευφυεις, που διηυθηναν το Φεστιβαλ με λεπτο καλλιτεχνικο κριτηριο και με εξυπνες επιλογες, ακομα και με κουτσουρεμενο ταμειο. Ντοπιες ψυχες. Διηυθυναν το Ελληνικο Φεστιβαλ.

Αν δεν ειχαμε αξιολογους ανθρωπους δεν θα υπηρχε αντιρρηση εισαγωγης. Αλλα, εχουμε. Δεν αρεσε, ομως ο επιτυχημενος Λούκος στον κατα κυριολεξια Μπαλτα του Πολιτισμου. Και φροντισε με λασπολογιες, για τις οποιες βρηκε οχημα το σύνηθες ξελασπωτηρι καθε κυβερνητικης αθλιοτητας “Εφημεριδα των Συντακτων” (διαβαστε εδω την καταγραφη των γεγονοτων απο τον ευγενικο παρα τα οσα υπεστη κ Λουκο)

https://www.google.gr/url…

να τον διωξει, ωστε να πραγματοποιησει τα ημιμαθη απωθημενα του, αποκλειοντας απο τον θεσμο, τους ελληνικους θιασους, ωστε να γινουν ακομα καλυτεροι, και εναν Ελληνα διευθυντη.

Δεν φταινε, λοιπον οι τσουτσουνες του Φαμπρ, με τις οποιες προσπαθει απλως να προκαλεσει, ωστε να ακουστει το ονομα του, που εχει ξεσηκωθει το κοινο του Φεστιβαλ και οι Ελληνες ηθοποιοι, οπως θελουν να λασπολογησουν οι επιτηδειοι. Οταν εισαι μαεστρος στη δουλεια σου δεν σου χρειαζεται η προκληση. Φταινε οι τσουτσουνες που εχουν στο κεφαλι τους αυτοι, που κυβερνανε αυτον τον τοπο.

Η απαντηση σ αυτες δεν μπορει παρα να ειναι μια: Σαμποταζ στο φεστιβαλ των Μπαλτα, Τσιπρα και Φαμπρ. Να αποσχει το κοινο. Αυτο ειναι το μονο που μπορει να κοψει τις τσουτσουνιές.