Η Ναυτιλία θέλει 600.000 αξιωματικούς μέχρι το 2030- Στην Ελλάδα, όμως, πέρα βρέχει…

Επαίρεται η Ελλάδα, καμαρώνουν οι εφοπλιστές, που η ελληνόκτητη εμπορική ναυτιλία βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως.

Θα περίμενε κανείς ότι  αυτή η χώρα, που έχτισε την μεγάλη ναυτιλία της χάρη στη οξυδέρκεια των επιχειρηματιών και την ποιότητα των Ελλήνων ναυτικών, θα εξακολουθούσε και σήμερα να εφοδιάζει τα πλοία της με ελληνικό ναυτικό δυναμικό. Αμ’ δε!

Κράτος, εφοπλιστές και συνδικαλισμός, κάνουν τα πάντα για να καταστήσουν τον Έλληνα αξιωματικό εμπορικού ναυτικού είδος υπό εξαφάνιση!

Κι όμως, παρά το ότι οι Έλληνες εφοπλιστές δεν θέλουν  Έλληνες στα πλοία τους επειδή κοστίζουν ακριβά και  παρά το ότι το κράτος απαγορεύει σε χιλιάδες νέους να γίνουν ναυτικοί, αφού διατηρεί το απαράδεκτο κρατικό μονοπώλιο με τις υποβαθμισμένες “Ακαδημίες”, οι Έλληνες ναυτικοί να μπορούσαν να απορροφηθούν από την παγκόσμια εμπορική ναυτιλία!

Όπως αναφέρει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) , η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει, μέχρι το 2030, να εφοδιάζει  τα πλοία της με περισσότερους από 40.000 αξιωματικούς κάθε χρόνο, ώστε να μπορούν να κινούνται τα βαπόρια! Εάν συνυπολογισθεί ότι μέχρι το 2030 θα έχουν συνταξιοδοτηθεί περίπου 250.000 αξιωματικοί, συμπεραίνεται ότι μέχρι το 2030 θα χρειαστούν 600.000 νέοι αξιωματικοί.

Την ώρα, λοιπόν, που “ζητούνται αξιωματικοί”, η Ελλάδα έχει ουσιαστικά θέσει υπό διωγμό το Ναυτικό επάγγελμα! Οι δημόσιες σχολές υποβαθμίζονται  καθημερινά, το ΚΕΣΕΝΜ δεν δέχεται ναυτικούς καθώς υπολειτουργεί, αλλά το υπουργείο προτιμά να σαπίζει το σύστημα παρά να ανοίξει  τις πόρτες στην ιδιωτική πρωτοβουλία, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη.

Το κράτος, σαν να μη συμβαίνει τίποτε, εξακολουθεί να  απαγορεύει τη λειτουργία Ιδιωτικών Ναυτικών Σχολών. Έτσι, από τις 4.000 υποψηφίους που “κάνουν χαρτιά” για τις δημόσιες σχολές, εισάγονται περίπου 1500 κάθε χρόνο. Από αυτούς, περίπου το 40% δεν πάει στη θάλασσα! Προσπαθεί με το “δημόσιο πτυχίο” να χωθεί σε κάποια δημόσια υπηρεσία ή να κάνει κάποια άλλη δουλειά.

Μένουν, λοιπόν,  εκτός ναυτιλίας χιλιάδες νέοι, που θα μπορούσαν να σπουδάσουν σε ιδιωτικές σχολές, όπως και πριν το 1982.

Τότε, ανθούσε η ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση. “Προμηθέας”, “Πυθαγόρας”, “Αναξαγόρας”, “Απολλώνιος”, ήταν σχολές που έβγαζαν πλοιάρχους, μηχανικούς, ηλεκτρολόγους και ασυρματιστές. Μάλιστα, στις σχολές αυτές φοιτούσαν και νέοι από τη Λιβύη και την Αίγυπτο!

Το ΠΑΣΟΚ τις κατήργησε και οι συνδικαλιστές-καθηγητές, δημιούργησαν το “άβατο” των “Ακαδημιών”.

Καταγγέλλουν οι πλοίαρχοι

Η “δημοκρατία” έχει επανειλημμένως επισημάνει την ανεπάρκεια των δημοσίων σχολών εμπορικού ναυτικού. Τώρα, έρχεται η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, με  επιστολή που απέστειλε στον υπουργό Ναυτιλίας και στην οποία επισημαίνει μεταξύ άλλων:

* Δεν χωρά καμιά δικαιολογία για την  απαράδεκτη κατάσταση που υφίσταται λόγω ελλείψεων ναυτοδιδασκάλων τόσο στο ΚΕΣΕΝ όσο και στις ΑΕΝ.

* Η έλλειψη μονίμων καθηγητών φαίνεται να μην απασχολεί τις κυβερνήσεις που η μια διαδέχεται την άλλη, αλλά η καταστροφική αντιμετώπιση της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης, συνεχίζεται διαχρονικά.

* Στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, έχουμε έντονο φαινόμενο αποναυτικοποίησης τους. Είναι πλέον οι ναυτοδιδάσκαλοι ελάχιστοι και μόνο ωρομίσθιοι. Οι περισσότεροι Διευθυντές δεν είναι Πλοίαρχοι αλλά καθηγητές άλλης ειδικότητας. Κάποιοι βέβαια απ’αυτούς δεν κάνουν ούτε για απλοί καθηγητές πόσο μάλλον να επωμίζονται και το βάρος της Διεύθυνσης.

* Το αποκορύφωμα της απρεπούς συμπεριφοράς, το αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι όταν η κακή τους τύχη τους φέρει στην Σχολή Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων Ασπροπύργου.Είμαστε ναυτικοί και είμαστε υπερήφανοι γι’αυτό. Προσφέρουμε στη χώρα μας τα μέγιστα και λαμβάνουμε τα ελάχιστα. Δεν ανεχόμαστε κάποιοι ένστολοι που δυστυχώς ασκούν Διοίκηση, ν’ απευθύνονται στους συναδέλφους μας σαν να είναι φαντάροι.

Η θρασύτατη συμπεριφορά του στυλ όποιος δεν είναι στις 07.00 π.μ. να υποβάλλει την αίτηση του χάνει την ημέρα και να ξαναπεράσει αύριο, δεν μας πρέπει και δεν την ανεχόμαστε.

*Επιτέλους να αντιμετωπιστούν οι ναυτικοί όπως τους αξίζει. Είναι αυτοί που προσφέρουν στη χώρα τους το ζωογόνο συνάλλαγμα, φέρνοντας εδώ τα χρήματα που κερδίζουν εργαζόμενοι στα πλοία, σε ένα άκρως βαρύ και ανθυγιεινό περιβάλλον, που θαλασσοπνίγονται μακριά από τα σπίτια τους. Είναι αυτοί που ταξιδεύουν την Ελλάδα, σε όλο τον πλανήτη και χαίρουν παγκόσμιας αναγνώρισης.

-Γιατί όταν είναι στη χώρα τους να αντιμετωπίζονται με τόσο απαξιωτικό τρόπο ;

-Σ’ αυτούς που θα έπρεπε το κράτος να επιδοτεί τις ασφαλιστικές τους εισφορές και να έχουν μηδενική φορολόγηση, λόγω συναλλάγματος;

* Πάρτε την απόφαση να στηρίξετε επιτέλους το ναυτικό επάγγελμα ή πείτε μας στα ίσια και με ειλικρίνεια να φύγουμε και να πάμε σε ξένα πλοία, σε σχολεία άλλων χωρών και να μην ξαναμπεί ούτε ένα σέντ από τη δούλεψή μας στη χώρα.

* Αν αφήσετε το σαράκι να τρώει το ξύλο, ακόμα και ο τελευταίος υγιής πυλώνας αυτής της έρημης χώρας με την κατεστραμμένη οικονομία, η Ναυτιλία, θα χαθεί. Δεν μπορεί να ονειρεύεται κάποιος Ελληνική Ναυτιλία χωρίς Έλληνες ναυτικούς.

(φωτο…Σιμος στο πλοιο Ολυμπος Κοπενχαγη 1963)